بیستمین نمایشگاه بین المللی كتاب دهلی نو با حضور ایران گشایش یافت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا این نمایشگاه 9 روزه كه دو سال یكبار از سوی مركز 'كتاب اعتماد ملی هند' (National Book Trust of India )برگزار می شود، با سخنرانی كاپیل سیبال، وزیر توسعه منابع انسانی هند آغاز شد.

نمایشگاه كتاب امسال دهلی در فضایی به وسعت 45 هزار متر مربع در 10 سالن با بیش از دو هزار و 400 غرفه، كتاب های یك هزار و 200 غرفه دار از 18 كشور را به نمایش می گذارد و

حدود 30 ناشر خارجی و سازمان بین المللی نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

موضوع بیستمین نمایشگاه كتاب دهلی، با نگاهی به 100 سال سینمای هند، بر ارتباط منحصر به فرد سینما و ادبیات از طریق نمایش انتخابی بیش از 300 كتاب درباره سینمای هند متمركز است و بحث های جانبی، رونمایی كتاب، كارگاه، گفت وگو و نمایش فیلم هایی كه از آثار ادبی اقتباس شده نیز با تاكید بر موضوع نمایشگاه خواهد بود.

در این نمایشگاه دو كتاب با عنوان 'هنر بازیگری و تاثیر زبان اردو بر فیلم های هندی' و 'اردو و بالیوود' از جوهره اداكاری در تاریخ 29 فوریه رونمایی می شود.

در این نمایشگاه غرفه ای برای تجدید خاطرات دهلی به عنوان پایتخت هند در 100 سال گذشته نیز اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، بزرگداشت یكصد و پنجاه سالگی رابیندرات تاگورشاعر و فیلسوف بزرگ هندی ، نمایش اختصاصی كتاب های تاگور و كتاب هایی كه درباره او نوشته شده در غرفه تاگور صورت می گیرد.

عضو هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی و سرپرست ناشران ایرانی دراین نمایشگاه نیز درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجمع ناشران انقلاب اسلامی به عنوان یك تشكل غیردولتی كه بیش از یكسال است ازمجموعه ای از اعضا و ناشران تشكیل شده، درنمایشگاه كتاب دهلی حضور دارد.

'مهدی فضایلی' افزود: درنمایشگاه بین المللی كتاب دهلی نو كتاب های بیش از 40 ناشر با 240 عنوان كتاب كه اكثرا اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلام هستند، به نمایش درآمده است .

مدیرعامل انتشارات سروش اظهار داشت كتابهای ناشران ایرانی عرضه شده دراین نمایشگاه در حوزهای كودك و نوجوان ، ادبیات ،دین، فیلم ، فرهنگ و تمدن اسلامی ، علوم انسانی و حوزه های متنوع دیگر است.

گفتنی است نخستین نمایشگاه كتاب دهلی در سال 1972 در 'ویندوسور' دهلی نو با حضور 200 ناشر برگزارشد.

آساق ** 589**5981





:: برچسب‌ها: موسیقی , کانادا , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: